اثر دارچین بر دیابت

پزشکان در يک مطالعه جديد تاکيد کردند که دارچين نه تنها يک ادويه خوش عطر و مطبوع براي انواع خوردني‌ها است، بلکه مصرف آن به بهبود سطح سلامت مبتلايان به ديابت نوع دوم نيز کمک مي‌کند. متخصصان علوم پزشکي دانشگاه علوم بهداشتي غربي در کاليفرنيا در اين مطالعه دريافتند که ميزان قندخون ناشتا در افراد مبتلا به ديابت نوع دوم که از مکمل‌هاي گياهي دارچين طبق راهنمايي پزشک متخصص استفاده مي‌کنند، نسبت به ساير بيماران ديابت ي پايين‌تر است.

همچنين در اين بررسي مشخص شد دارچين حاوي چندين فاکتور مهم براي سلامت قلب است که به کاهش کلسترول بد خون و چربي مضر تري گليسريد و افزايش کلسترول خوب خون کمک مي‌کنند. در بازبيني اطلاعات جمع‌آوري شده از 543 بيمار مبتلا به ديابت نوع دوم، پزشکان در يک بازه زماني 4 تا 18 هفته‌اي به مقايسه بيماراني که دارچين را به شکل قرص مصرف کردند با گروهي ديگري از بيماران که دارچين استفاده نکردند، پرداختند.

پزشکان در بررسي‌هاي پيشين خود در سال 2008 ميلادي در مورد مکمل‌هاي دارچين اظهار داشتند که اين ماده خوراکي هيچ تاثيري بر سطح کلسترول يا قندخون ندارد اما آنان در آخرين بررسي‌هاي خود اطلاعات جمع‌آوري شده از بيماران ديابت ي را نيز مورد مطالعه قرار دادند. مطالعات اوليه حاکي از آن است که ترکيب «سينامال‌دهيد» موجود در دارچين، خواص درماني فوق‌العاده‌اي دارد.

اگرچه هنوز مشخص نيست ساير ترکيبات موجود در دارچين چگونه مي‌توانند به بهبود فرآيند تنظيم قندخون کمک کنند اما پزشکان معتقدند که اين ادويه ظاهرا مي‌تواند موجب ترشح و اثرگذاري بهتر انسولين در بدن شود.

دیدگاهی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *